Szóval aki még most is olvas és/vagy volt olyan hülye, hogy feliratkozott az RSS feedre, annak jó hír: töretlen lenülettel menetelünk tovább a megkezdett úton és a posztok rendületlenül folytatódnak.
Az elmúlt cca. egy hónapban azon gyököltünk, hogy kitaláljuk, megtervezzük a legoptimálisabb utat NZ-ra. Jelenleg úgy tervezzük, hogy az utat a Budapest-Frankfurt-Kuala Lumpur-Christchurch útvonalon fogjuk abszolválni. Az, hogy ez miért így lett, annak számos oka van.
Ezen okok közül az első-, és legfontosabb az, hogy az útvonalon minél tovább tudunk eljutni Lufthansa-val, annál jobb. Ez azért lesz így, mert minden valószínűség szerint sikerül kedvezményes, kizárólag LH által üzemeltett járatokra standby jegyekhez jutni. A standby jegy arról szól, hogy ha egy járaton marad üres hely, akkor bizonyos prioritási sor szerint feltöltik a standby jeggyel rendelkezőkkel.
Az ilyesfajta jegy egyrészt azért jó, mert olcsó, másrészt azért, mert nem konkrét járatra, hanem egy viszonylatra szól, tehát az út maga bármely járaton megtehető, harmadrészt pedig, ha épp a 1st classon van üres hely, akkor bezony oda fogsz ülni, s ekkor minden jár neked, ami egy rendes utasnak. Igen, a sör is.:)
Viszont ugye azért rossz, mert mint tudjuk a repülőket a jobb kihasználtság miatt többnyire túlbookolják, ezért előfordulhat, hogy a standby jegyet kezében szorongató, ideges delikvens nem fér fel a gépre. Vagy akár a következőre sem. Röviden: hordoz némi rizikót az ilyen jegy, ha időre szeretnénk odaérni valahová. Márpedig mi szeretnénk, de ezt majd látni fogjuk lejjebb.
Szóval a trükk az, hogy az út egy részét így fogjuk megtenni. Talán most valaki fejében megfordulhat, hogy akkor már miért nem az egészet? Nos azért, mert bár a Lufi reptet járatokat NZ-re, kizárólag LH-operated járatokkal nem lehet eljutni a Zátonyra, mindenképp van a láncban legalább egy un. codeshared-es leg (ami gyakorlatban annyit jelent, hogy a Lufi úgy árulja rá a jegyeket, mintha a saját járata lenne, de közben egy másik légitársaság gépén bérli ezt a fix számú helyet, amit ha nem tölt fel, gondolom feltölti a host légitársaság).
A lényeg, hogy számtalan flight-search honlap (expedia, skyscanner, vista, stb) végigkattogása, valamint időszakos csekkolása után látszódott, hogy ha kereskedelmi forgalomban kapható jegyekkel szeretnénk eljutni Új-Zélandra, akkor 300 rongy/fő/oda-vissza + illeték alatt nem nagyon lehet megúszni a dolgot. Ami az én lélektani tűréshatáromon bőven túl van.
Köszönet a szerencsének, és nálam tájékozottabb emberek segítségének, ráakadtunk az air asia nevű fapados légitársaságra, amely az itt ismert tesóihoz nagyon hasonló szolgáltatásokkal (vagyis inkább az összes repcsis szolgáltatástól mentesen) jóárasított jegyet kínált, első nekifutásra olyan 600 eur/fő/oda-vissza áron Kuala Lumpur/Bangkok/Jakarta/Singapore - Christchurch viszonylatban. Ez még mindíg nem az igazi, de alakulunk!
Innen már csak annyi dolgunk volt, hogy találjunk egy Lufis csatlakozást a fenti városok valamelyikével, optimalizáljuk az árat (Lufival érdemes "tovább" menni és többet fizetni, vagy már hamarabb érdemes átszállni a fapadosra és azzal "többet" menni) és várjunk egy promócióra (ami fapadosoknál szokás). Amint ez mind megvan, máris kapunk egy hozzávetelőleges indulási-érkezési időpontot az október-novemberi időszakra, ahova egyébként is terveztük.
Kezdjük a végén. :)
Egy air asia promó miatt teljesen biztos, hogy hazafelé a Zátonyt november 17.-én, csütörtök délután 16:10-kor fogjuk elhagyni, ugyanis egy CHC-KUL viszonylatban rettentő olcsónak mondható 108 eur/fő -s promós ajánlatot sikerült találni - ami vicc. Malajziából meg már majdcsak hazakeveredünk valahogy a vén európába. :)
Odafelé már trükkösebb egy kicsit a dolog, ugyanis a Lufis járatok esetében a standby jegyekből eredő bizonytalanságot kellett összehangolni valamelyik air asia járattal. A járat indulási idők, valamint a fapados esetében az árak lent láthatóak.
Az air asia a Kuala Lumpur - Christchurch között a következő járatokat indítja október 8 szombat-, és 18.-a, kedd időintervallumban:
Dátum
|
Idő
|
Ár
|
2011.10.08
|
nem jár
|
-
|
2011.11.09
|
08:40
|
181 €
|
2011.11.10
|
23:40
|
224 €
|
2011.11.11
|
nem jár
|
-
|
2011.11.12
|
23:40
|
224 €
|
2011.11.13
|
nem jár
|
-
|
2011.11.14
|
08:40
|
|
2011.11.15
|
nem jár
|
|
2011.11.16
|
08:40
|
|
2011.11.17
|
23:40
|
A Lufthansa Frankfurt-Kuala Lumpur viszonylatban pedig az alábbi járatokat indítja:
Dátum
|
Idő
|
Ár
|
2011.10.08
|
nem jár
|
-
|
2011.11.09
|
22:45
|
? €
|
2011.11.10
|
nem jár
|
-
|
2011.11.11
|
22:45
|
-
|
2011.11.12
|
22:45
|
? €
|
2011.11.13
|
nem jár
|
-
|
2011.11.14
|
22:45
|
|
2011.11.15
|
nem jár
|
|
2011.11.16
|
22:45
|
|
2011.11.17
|
nem jár
|
Sok mérlegelés és számolgatás után a 2011.10.16.-ai air asia járat le kipécézve. Ez azt jelenti, hogy az air asia-tól vásárolt jegy oda-vissza, illetékkel, mindösszesen 325 eur / fő lesz.
Ahhoz, hogy ehhez a járathoz biztosan odaérjünk, szerintem pár FRA-KUL járatot biztosan rá kell számolni, hogy felférjünk. Szerencsére elég pontos real-time információkat lehet kapni a járatok foglaltságáról a weben, úgyhogy a terv az, hogy október 8-tól erőteljesen csekkolni fogjuk a foglaltságot és ha úgy látjuk, azonnal ülünk is repcsire Frankfurtba (A BUD-FRA viszonylattal biztosan nem lesz gond, mert naponta több járat is indul, míg a FRA-KUL viszonylat csak napi 1!).
Jelenleg úgy tervezzük, hogy ha a legjobb eset teljesül és már 9.-án felférnénk valamelyik FRA-KUL járatra, akkor még lesz majdnem egy egész hetünk kicsit akklimatizálódni (GMT+8!) Kuala Lumpurba, s ha már ott vagyunk, szét is nézhetünk akár. Ehhez majd persze utána kell nézni, vízum, szállás, látnivaló ügyeknek. :)
Viszont ha az október 9.-ei gépre nem férünk fel, akkor még mindíg marad 3 esélyünk felülni valamelyik gépre, s közben még Frankfurtba is szétnézhetünk jól.
Szóval ami biztos (ha végre meg merem nyomni az airasia oldalán a book gombot :)) az az, hogy ha minden jól megy, akkor október 17.-én már Új-Zéland földjén fogjuk nyögni a jetlaget, és november 17.-én pedig elindulunk visszafelé.
Egy dologról nem írtam még a témával kapcsolatban, az pedig a BUD-KUL-t illető, Lufis viszonylat ára. Ez pedig se több, se kevesebb, mint 272 eur / fő / oda-vissza, illetékkel.
Mindez azt jelenti, hogy cakk-pakk 272+325 = 597 eur-ból tesszük meg a BUD-CHC közti (1,5+2x11)*2 órás utat. Ez pont a fele annak, amit a kereskedelmi forgalomban kapható jegyekkel össze lehetne hozni.
Ász, kalandos lesz! Mikor megyünk már?! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése