2011. augusztus 24., szerda

Útiterv v1.0

Megérkezett! A Tovább után olvasható a részletes útiterv, még mindíg dióhéjban azért. A zanzásított leírás napokra bontva tartalmazza, hogy mennyit kell adott napon vezetni majd, illetve épp merrefelé fogunk járni, avagy mit tervezünk megnézni/csinálni. Az olyan sorok esetén, ahol nem szerepel távolság feltüntetve, értelemszerűen nem vezetünk semmilyen releváns távolságot aznap.

Hogy egyszerűen kezelhető-. és egy kicsit informatívabb is legyen a lent leírtaknál az útiterv, ezért saját fület is fog kapni hamarosan (remélhetőleg holnap) a történet, erről majd külön posztban jelzek jól.

Első blikkre jól látszik az itinerből, hogy vannak azért neccesebb részek, nem ritkán 300-km-es etapokkal. Ennek ellenére igyekeztem viszont úgy kialakítani az útitervet, hogy az ilyen napokra már ne essen semmi komolyabb program. Napi átlagban egyébként a 40 napra 116,5 km vezetés jut.

Ezen kívül fontos megjegyezni, hogy bár az útiterv jelentős tartalékokkal rendelkezik, azért vannak áldozatok is, például az Aucklandtől északra fekvő területek egy-az-egyben ki lettek/lesznek hagyva. Egész egyszerűen túl messze van mindentől.

A tartaléknapok beépítését azért is tartottam fontosnak, mert ugye nem lehet mindíg jó idő, plusz valahogy az előre nem tervezhető eseményekre is készülni kell. Emiatt a számomra érdekesebb/fontosabb dolgokra kivétel nélkül hagytam legalább egy plusz napot (a Milford Sound -ra pedig még többet). Ettől függetlenül persze simán előfordulhat, hogy valami miatt valahol nyesni kell az útvonalon, de egyelőre maradunk ennél, a további tennivalókat ehhez az útvonalhoz igazítjuk.

márc. 02.
23:55-kor leszállunk Christchurcben.

márc. 03.
Jetlag kiheverése, Christchurch felfedezése.

márc. 04.
Autóbérlés, Irány az Arthur's Pass. Út közben Devil's Punchbowl Falls, Castle Hill,
153 km
márc. 05.
Túra az Arthur's Pass village környékén, Avalanche Peak a kiszemelt.

márc. 06.
Át a nyugati partra, Cape Foulwind, Tauranga bay, majd a Punakaikai palacsintasziklákin keresztül a Franz Josef vagy a Fox Gleccser-ig megyünk. Út közben Lake Matheson.
261 km
márc. 07.
Egész napos túra valamelyik gleccseren, ahol hely lesz.

márc. 08.
Irány Wanaka és ott pedig kirándulgatás: Blue Pools, Mount Iron, Roys Peak. Rossz idő esetén Puzzling world.
263 km
márc. 09.
Wanakai semmittevő nap, vagy pedig elmegyünk sétálni valamelyik track-en. A kiszemelt a Rob Roy Valley Track.

márc. 10.
Helló Queenstown, here we come! A város felfedezése, kirándulás a Jacks Point Track-en. AJ Hackett bungee.
68 km
márc. 11.
Queenstowni punnysztás, vagy a Ben Lomond Track.

márc. 12.
Milford Sound-ba autózunk, menet közben meg-megállva. Te-Anau, Mirror Lakes, The Chasm.
288 km
márc. 13.
Milford Sound felfedezése, hajókázás, kis kirándulás esetleg.

márc. 14.
Még mindíg Milford Sound, de most a Key Summit Track, vagy a Lake Marion track.

márc. 15.
Irány vissza Te-Anau-ba, ahol megsasoljuk a Glowworm cave-eket. Aztán pedig, ha úgy van irány a Doubtful Sound egy 2 napos hajóút keretében.
118 km
márc. 16
Ma pedig vége lesz a hajóútnak, ha mentünk. Ha nem mentünk, akkor sem fogunk unatkozni szerintem.

márc. 17.
Nyugati part over, irány dél! Közben Manapouri, Slope Point, Invercargill, Bluff, Curio bay.
297 km
márc. 18.
A Déli park over, a Catlins-en keresztül irány a keleti park, Oamaru felé. Közben McLean Falls, Cathedral Caves, Nugget point, Roaring bay, Moeraki boulders. Este pingvin vaccs Oamaru-ban.
305 km
márc. 19.
Mount Cook, fuck yeah! Oamaruból kora reggel spuri (kötelező pingvinvaccs után), Lake Tekapo és Pukaki. Szállás elfoglalás után kis kirándulás a környéken: Kea Point Track/Hooker Valley Track.
209 km
márc. 20.
Punnyasztás a Mount Cook lábánál, avagy hinnyebazzdeszép! Ha még mindíg nem elég, akkor Mueller Hut Track.

márc. 21.
Überdrájving egészen Kaikoura-ig, közben random megállók, ha meg korán odaérünk, akkor megnézetjük magunkat a bálnákkal.
503 km
márc. 22.
Irány szájtátva a Lewis Pass-on kresztül a Nelson Lakes Nemzeri park, azon belül is St. Arnaud lesz a bázis, ha marad idő, akkor aktképeket gyártunk Rotoito tó partján, vagy megnézzük a méltán népszerű nevű Whiskey Falls-t.
346 km
márc. 23.
Píszelés St.Arnaud környékén és sétafika a Mt. Robert Circuit-en.

márc. 24.
Ismét csak go-west, némi sarkítással, hehe. Murahau-ba megyünk az Abel Tasman nemzeti park kapujához, de egy jónagy kerülővel a búcsúköpet (Farewell spit) és Wharariki beach miatt. Megállunk még Pupupu Springs-ben is jól.
292 km
márc. 25.
Helló Abel Tasman, helló Torrent bay, helló Cleopatra's Pool. Kirándulunk.

márc. 26.
Az almatulajdonos és oldalbordája megtekinti a Split Apple Rockot, valamint a Queen Charlotte Drive-on keresztül megérkezik Anakiwa-ba és sétál egy rövidet a Marlborough Sounds-on.
155 km
márc. 27.
Ma meg egy hosszabbat sétál a Marlborough Sounds-on.

márc. 28.
Irány Picton, Bye bye baby Déli sziget, goodbye. Kompozunk hajózunk, majd Wellingtonon keresztül elmegyünk Castlepointba, egy világítótorony kedvéért, csuhaj.
186 km
márc. 29.
Keletről megint nyugatra, Castlepoint-tól Stratford-ba, a Taranaki lábához. Vulkán. Kirándulás. Wilkies Loop Track és Goblin's Forrest, de úgy ám.
339 km
márc. 30.
Fel a vulkán oldalába, merazjó. Fanthams Peak Return Trip. Amúgy meg Písz és csill, kézifék behúzva.

márc. 31.
Egy vulkánnál jobb a három, úgyhogy Drive thru penalty a Forgotten World Highway-en a Tongariro nemzeti park felé.
190 km
ápr. 01.
Tongariro Alpine Crossing.

ápr. 02
Izomláz.

ápr. 03.
Ahol a büdös, ott a meleg, irány Rotorua, illa berek. (sic!) Útközben Tekapo-tó, Huka falls, emberi alvázmosás a Kerosene-Creek-nél.
181 km
ápr. 04.
in-depth Rotorua: Volcanic Valley, Hell's Gate és mondjuk együtt: Wai-O-Tapu.

ápr. 05.
Coromandel félsziget, jövünk. Hot water beach, lapáttal, New Chums beach törölközővel, Cathedral Cove bakanccsal.
258 km
ápr. 06.
Féliszgeten de jó nekünk héjj. Maradunk is még egy napot. Karangahake gorge, vagy Pinnacles.

ápr. 07.
Auckland, Civilizáció. Sky Tower.
186 km
ápr. 08.
Auckland outbound a.k.a. NZ levezetés: Piha beach, Bethells Beach, Mercer Bay, Lake Wainamu Sand Dunes.
40 km
ápr. 09.
A nap, amikor leadjuk az autót, végleg elhagyjuk az északi szigetet és visszarepülünk Chch-ba.