2011. december 10., szombat

Változások

Már egy ideje nézegeti a család légiközlekedésben dolgozó fele, hogy a Frankfurt-Kuala Lumpur viszonylatot berepülő Lufthansa járatnak milyen a foglaltsága, ugyanis az Új-Zélandra jutásunkban jelentős szerepe van ennek a leg-nek. Most viszont úgy döntöttünk, hogy változtatunk a terven, mert az útvonal ezen részén előfordulhat egy kis bibi.

A KL-be közlekedő Lufis járattal az a probléma, hogy bár közvetlen járatként van felüntetve, ez mégsem teljesen igaz, mert KL előtt még Bangkokban is leszáll a gép. Ez ugye azt jelenti, hogy ha valaki Bangkokig akar repülni, az is azzal a géppel jön, mint az, aki egészen KL-ig szeretne utazni.
Rendesen bookolt jeggyel utazóknak ez persze nem akkora gond: egyel több le-felszállás, pár vágottszemű kispajtás elhagyja a gépet, míg néhányan felszállnak.
Számunka - akik a fennmaradó helyekre utaznak (szó szerint) - viszont egyenesen katasztrófa ez a felállás, mert egyazon járat kvázi két célt is kiszolgál, így próbálva minimalizálni az üresen maradó helyek számát (nyilván ez a Lufthansa célja is). Nade lássuk mindezt táblázatos formában, az egyes viszonylatokban adott dátumon üresen maradt helyek számát tekintve.

Dátum
FRA-BKK
BKK-KUL
2011.11.29
27
192
2011.11.30
15
257
2011.12.01
nem jár
nem jár
2011.12.02
34
208
2011.12.03
nem jár
nem jár
2011.12.04
9
162
2011.12.05
nem jár
nem jár

Látszik, hogy azért minden alkalommal felfértünk volna, de eléggé neccesen. A dolgon természetesen az a tény sem segít, hogy egy héten csak 4 napon közlekedik a járat, így egy napra fajlagosan több utas jut.

Nyilván a hazaúton semmivel sem jobb a helyzet, íme:

Dátum
KUL-BKK
BKK-FRA
2011.11.29
nem jár
nem jár
2011.11.30
134
25
2011.12.01
147 35
2011.12.02
nem jár
nem jár
2011.12.03
184
21
2011.12.04
nem jár
nem jár
2011.12.05
160 40

Mivel ha lehet, szeretnénk javítani az odds-okon, ezért kerestünk egy másik Lufis járatot, ami olyan közel visz Kuala Lumpurhoz, amennyire csak lehet. A szintén Frankfurtból induló, viszont KL helyett Szingapúrig közlekedő járat 2 szempontból is jobb választásnak tűnik.
Az egyik, hogy ez a járat a hét minden napján közlekedik és nemcsak, hogy direkt járatként van feltüntetve, hanem tényleg nem száll le sehol, mielőtt Szingapúrba érne.
A másik szempont pedig, hogy míg a Frankfurt - Kuala Lumpur útvonalon egy Boeing 744-es jár (nem írtam el, ez a 747-esnek egy variánsa), addig a Frankfurt - Kuala Lumpur útvonalon egy Airbus 388 (ami a az A380-nak egy változata), ami az egyik legnagyobb repülő, ami manapság létezik. A nagyobb repülő pedig több helyet jelent.

Ha számszerűsítve nézzük: míg a Boeing 744-es 388 hellyel rendelkezik, addig az A380 526 hellyel bír. Tehát csupán azzal, hogy más típusú gépen utazunk, legalább 35%-al nő a valószínűsége, hogy felférünk. És szerencsére Szingapúr elég közel is van Kuala Lumpur-hoz.

Lássuk a fenti időszakra most a szingapúri gép foglaltságát oda-, s vissza. A táblázatban az üresen maradt helyek száma szerepel.

Dátum
FRA-SIN
SIN-FRA
2011.11.29
333
119
2011.11.30
282
50
2011.12.01
163
50
2011.12.02
124
49
2011.12.03
67
47
2011.12.04
146
73
2011.12.05
316
169

Ez azért már sokkal jobban mutat. :)

Már csak azt kell megoldani, hogy Szingapúrból átjussunk Kuala Lumpur-ba, majd hazafelé jövetben ugyanezt a távot megtegyük visszafelé.

Kis nyomozgatás után nagyjából 3 felé járható alternatíva maradt.
  • Az első (és leghamarabb kukázott) megoldás a busz lehetne. A busz tűnt a legolcsóbbnak, viszont talán a legkényelmetlenebb megoldásnak is. Akármilyen komfortos is egy busz, 6-8 órát ülni ugyanabban a székben bőven elég lesz a repülőn, sőt, aki már utazott ázsiában buszon, az tudja, hogy nem egy életbiztosítás. A buszjegy ára kb. 70 €-nak megfelelő összeg lett volna kettőnknek, oda-vissza. Itt egy egész jó oldal a buszos ajánlatokkal.
  • Jó ötletnek tűnt a kb. 400 kilométeres, 7 órás távot vonattal megtenni. Vannak éjszakai hálókocsis megoldások, valamint "rendes" nappali vonatok. Ennek ára másodosztályú hálókocsit megoldás esetén 110 €-nak megfelelő összeg (oda-vissza/2 fő), míg rendes ülőhely vásárlása esetén nagyjából a buszos árral megegyező 70 € körüli ár jött ki előre foglalással. Ezen az oldalon érdemes olvasgatnia annak, akit érdekel ez az opció.
  • Csak úgy kíváncsiságból ránéztem az Air Asia repülőire is és láss csodát: 0€-s promós jegyeket találtam, pont a nekünk megfelelő dátumra. Kettőnknek illetékkel, csomagokkal, minden fittyfenével kereken 120€ jött ki oda-vissza. És azért nagyon nem mindegy hogy 7 órát zötykölődünk a vonaton, vagy lenyomunk egy 1 órás repülőutat. Meg is vettem a jegyeket jól.

Körvonalazódnak szépen a mellékes programok timeslot-jai is. Odafelé:
  • Szingapúrban 2 éjszaka (1 teljes +2 fél nap): városnézésre, 
  • Kuala Lumpurban 1 éjszaka: csak egy kis pihi az újabb hosszú repülőút előtt. 
Visszafelé pedig
  • 3 éjszaka Kuala Lumpurban (2 teljes + 1 fél nap): Kuala Lumpurt és környékét megnézni.
  • kb. fél nap várakozási idő Szingapúrban a Lufis járatig. 
Mivel ezekkel a lépésekkel már jól tervezhetővé vált az utazás ezen része is, ezért a jobb átláthatóság végett készítettem a témáról egy kis összefoglaló ábrát, valamint feldobáltam a térképre az egyes repülőutakat is. Az útvonal menüpont alatt figyelnek ezek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése