A KL-be közlekedő Lufis járattal az a probléma, hogy bár közvetlen járatként van felüntetve, ez mégsem teljesen igaz, mert KL előtt még Bangkokban is leszáll a gép. Ez ugye azt jelenti, hogy ha valaki Bangkokig akar repülni, az is azzal a géppel jön, mint az, aki egészen KL-ig szeretne utazni.
Rendesen bookolt jeggyel utazóknak ez persze nem akkora gond: egyel több le-felszállás, pár vágottszemű kispajtás elhagyja a gépet, míg néhányan felszállnak.
Számunka - akik a fennmaradó helyekre utaznak (szó szerint) - viszont egyenesen katasztrófa ez a felállás, mert egyazon járat kvázi két célt is kiszolgál, így próbálva minimalizálni az üresen maradó helyek számát (nyilván ez a Lufthansa célja is). Nade lássuk mindezt táblázatos formában, az egyes viszonylatokban adott dátumon üresen maradt helyek számát tekintve.
Dátum
|
FRA-BKK
|
BKK-KUL
|
2011.11.29
|
27
|
192
|
2011.11.30
|
15
|
257
|
2011.12.01
|
nem jár
|
nem jár
|
2011.12.02
|
34
|
208
|
2011.12.03
|
nem jár
|
nem jár
|
2011.12.04
|
9
|
162
|
2011.12.05
|
nem jár
|
nem jár
|
Látszik, hogy azért minden alkalommal felfértünk volna, de eléggé neccesen. A dolgon természetesen az a tény sem segít, hogy egy héten csak 4 napon közlekedik a járat, így egy napra fajlagosan több utas jut.
Nyilván a hazaúton semmivel sem jobb a helyzet, íme:
Dátum
|
KUL-BKK
|
BKK-FRA
|
2011.11.29
|
nem jár
|
nem jár
|
2011.11.30
|
134
|
25
|
2011.12.01
|
147 | 35 |
2011.12.02
|
nem jár
|
nem jár
|
2011.12.03
|
21
|
|
2011.12.04
|
nem jár
|
nem jár
|
2011.12.05
|
160 | 40 |
Mivel ha lehet, szeretnénk javítani az odds-okon, ezért kerestünk egy másik Lufis járatot, ami olyan közel visz Kuala Lumpurhoz, amennyire csak lehet. A szintén Frankfurtból induló, viszont KL helyett Szingapúrig közlekedő járat 2 szempontból is jobb választásnak tűnik.
Az egyik, hogy ez a járat a hét minden napján közlekedik és nemcsak, hogy direkt járatként van feltüntetve, hanem tényleg nem száll le sehol, mielőtt Szingapúrba érne.
A másik szempont pedig, hogy míg a Frankfurt - Kuala Lumpur útvonalon egy Boeing 744-es jár (nem írtam el, ez a 747-esnek egy variánsa), addig a Frankfurt - Kuala Lumpur útvonalon egy Airbus 388 (ami a az A380-nak egy változata), ami az egyik legnagyobb repülő, ami manapság létezik. A nagyobb repülő pedig több helyet jelent.
Ha számszerűsítve nézzük: míg a Boeing 744-es 388 hellyel rendelkezik, addig az A380 526 hellyel bír. Tehát csupán azzal, hogy más típusú gépen utazunk, legalább 35%-al nő a valószínűsége, hogy felférünk. És szerencsére Szingapúr elég közel is van Kuala Lumpur-hoz.
Lássuk a fenti időszakra most a szingapúri gép foglaltságát oda-, s vissza. A táblázatban az üresen maradt helyek száma szerepel.
Dátum
|
FRA-SIN
|
SIN-FRA
|
2011.11.29
|
333
|
119
|
2011.11.30
|
282
|
50
|
2011.12.01
|
163
|
50
|
2011.12.02
|
124
|
49
|
2011.12.03
|
67
|
47
|
2011.12.04
|
146 |
73
|
2011.12.05
|
316
|
169
|
Ez azért már sokkal jobban mutat. :)
Már csak azt kell megoldani, hogy Szingapúrból átjussunk Kuala Lumpur-ba, majd hazafelé jövetben ugyanezt a távot megtegyük visszafelé.
Kis nyomozgatás után nagyjából 3 felé járható alternatíva maradt.
- Az első (és leghamarabb kukázott) megoldás a busz lehetne. A busz tűnt a legolcsóbbnak, viszont talán a legkényelmetlenebb megoldásnak is. Akármilyen komfortos is egy busz, 6-8 órát ülni ugyanabban a székben bőven elég lesz a repülőn, sőt, aki már utazott ázsiában buszon, az tudja, hogy nem egy életbiztosítás. A buszjegy ára kb. 70 €-nak megfelelő összeg lett volna kettőnknek, oda-vissza. Itt egy egész jó oldal a buszos ajánlatokkal.
- Jó ötletnek tűnt a kb. 400 kilométeres, 7 órás távot vonattal megtenni. Vannak éjszakai hálókocsis megoldások, valamint "rendes" nappali vonatok. Ennek ára másodosztályú hálókocsit megoldás esetén 110 €-nak megfelelő összeg (oda-vissza/2 fő), míg rendes ülőhely vásárlása esetén nagyjából a buszos árral megegyező 70 € körüli ár jött ki előre foglalással. Ezen az oldalon érdemes olvasgatnia annak, akit érdekel ez az opció.
- Csak úgy kíváncsiságból ránéztem az Air Asia repülőire is és láss csodát: 0€-s promós jegyeket találtam, pont a nekünk megfelelő dátumra. Kettőnknek illetékkel, csomagokkal, minden fittyfenével kereken 120€ jött ki oda-vissza. És azért nagyon nem mindegy hogy 7 órát zötykölődünk a vonaton, vagy lenyomunk egy 1 órás repülőutat. Meg is vettem a jegyeket jól.
Körvonalazódnak szépen a mellékes programok timeslot-jai is. Odafelé:
- Szingapúrban 2 éjszaka (1 teljes +2 fél nap): városnézésre,
- Kuala Lumpurban 1 éjszaka: csak egy kis pihi az újabb hosszú repülőút előtt.
- 3 éjszaka Kuala Lumpurban (2 teljes + 1 fél nap): Kuala Lumpurt és környékét megnézni.
- kb. fél nap várakozási idő Szingapúrban a Lufis járatig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése