2012. április 12., csütörtök

Batu Caves és még KL

Elképesztően bőséges reggeli - sőt inkább tízórai - gyümölcs-zaba után úgy gondoltuk, hogy ma elvonatozunk a Batu Caves nevű helyre

A Batu Caves igazából egy barlang, de gyakorlatban hindu szentély. Érdekessége, hogy a barlang bejárata nem "földszinten" van, hanem kb. 250 lépcsővel magasabban, így trópusi melegben igazán menő volt lépcsőzni egy jót déli 12 órakor.

Persze felértünk gond nélkül (nem írom, hogy nem izzadtunk), de a barlang számunkra csalódás volt. Maga a barlang valóban szép, hatalmas, teli cseppkövekkel és a plafonon a fényt csóvákban áteresztő lyukakkal, sőt még a szentélyek sem csúnyák, viszont minden más igen. Elképesztő nagy a kosz, szemét mindenfelé, rengeteg galamb (+galambszar), majom (+majomszar), valamint látszólag teljesen értelmetlen vas építmények (gondolom a hindu ünnepeken szokásos tömeg terelgetésére szolgál).

Lényeg a lényeg, hogy az elmúlt majdnem 50 nap alatt itt találkoztunk az első magyar turistákkal, akikre úgy lettünk figyelmesek, hogy épp a barlang szépségét méltatták a következő szavakkal: "hát ez kib_szott nagy!"

Na mindegy. Miután megnéztük a barlangokat, leginkább a majmokat fényképezgettük, azzal töltöttük az időt.

Ezek után egy indiai étterembe vezetett az utunk még a barlangok mellett, ahol jól bekajáltunk, s a kései ebédet megkoronáztuk egy behűtött kókuszdió levével is.

Ezek után visszavonatoztunk KL-be (n.b.: a jegy oda vissza kettőnknek volt 4 ringgit a kb. 20 kilométeres útért), hogy elsétáljunk az aranyháromszögként emlegetett Bukit Bintang-ba, ami amolyan bevásárló/szórakoztató negyed, de számunkra nem hozott semmi plusszt, persze nyilván nem is mi vagyunk alapvetően a célközönség.

Miután megint gyalogoltunk vagy 10 km-t a belvárosban, visszajöttünk a szálláshoz és a környéket barangoltuk be az immár szokásossá váló gyümölcsturmix-szal és némi édességgel a kézben, nomeg megvettük holnap reggelire a gyümölcs ellátmányt.

bambuszban párolt édesség

Jackfruit, magyarul jákafa
Tegnaphoz hasonlóan most is az utcán vacsoráztunk, most pakolás, holnap dél körül irány Szingapúr, de hogy aztán onnan hogyan tovább hazafelé - nos, az érdekes lesz.