2011. december 17., szombat

A hiányzó láncszem

Az utazásunk tényleges utazás részéből már csak egy fehér folt maradt: Auckland-ből visszajutni Christchurch-be.
Már korábban eldöntöttem, hogy ezt a szakaszt repülővel fogjuk megtenni. Ennek oka, hogy nem szerettem volna autóval visszamenni egészen Chch-ig egyrészt idő, másrészt a többletköltség miatt. Azért a két város közti 1200 kilométert egyhuzamban nem szerencsés lenyomni, 2 nap simán kellene rá - ennyivel kevesebb marad minden másra. Költség szempontból pedig ez a bérelt autó, plusz 2 napi költségét jelenti + benzin + plusz egy kompjegy az autónak, meg persze 2 jegy nekünk - azért nagyon nem mindegy.

Repülés szempontjából két opció volt: a JetStar és az Air New Zealand (ANZ), ez a két cég üzemeltet domestic (belföldi) járatokat. A JetStar egy ausztráliai székhelyű - a Qantas által 2003-ban alapított - "fapados" cég, míg az ANZ egy ízig-vérig Kiwi vállalkozás, melyet 1940-ben alapítottak (akkor még TEAL - Tasman Empire Airways Limited néven), és 14 ország 27 nemzetközi repterére-, valamint 26 belföldi reptérre szállít utasokat. Ja és nem mellesleg 2009-ben a világ 8. legjobb légitársaságának választották.

Csak, hogy rövidre zárjam: az Air New Zealand-et választottam. Kizárólag azért, mert rengeteg review-t olvastam el mind a JetStar-ról, mind pedig az ANZ-ről és hát, hogy is mondjam, a JetStar-nak eléggé rossz híre van: késések, járattörlések, hatalmas túlbookolás, stb. Még egy beszédes, Don't fly JetStar nevű oldal is létezik, ami azért eléggé epic.
Szóval csupa olyan dolog jellemzi a JetStar-t, ami számunkra a rémálmot jelenti. Árban egyébként kb. 10 dollár/fő volt a különbség és ez esetben a megbízhatóságra szavaztam a spórolás ellenében. (Még így is olcsóbb volt, mint autóval lett volna.)

Amellett, hogy melyik társaságot válasszuk, azt is el kellett dönteni, hogy mikor repüljünk. Ami ugye biztos, hogy április 10.-én kedden, 15:10-kor indul vissza a gépünk KL-be. Bár mind a JetStar, mind pedig az ANZ indított volna aznap reggel/délelőtt járatokat - ezt egész egyszerűen nem mertem bevállalni: ha bámi közbejön és neadjisten késik-, vagy el sem indul a gépünk, akkor igencsak lekésnénk a long-haul járatunkat és ez nekünk nem jó. Ezért döntöttem úgy, hogy még előző nap visszamegyünk Chch-ba és jól rápihenünk a másnapi hosszú útra, ha meg beüt a ménykű, akkor még maradjon időnk b) megoldást találni.

Egy dolog ment ki a fejemből (viszont szerencsére a fórumon felhívták rá a figyelmem még időben), mégpedig az, hogy az a bizonyos "előző nap" pont húsvét hétfő és mint ilyen: Új-Zélandon is szünet mindenkinek. Ebből pedig az következik, hogy a járatok telítettebbek, mint máskor és elképesztően gyorsan fogynak a jegyek.
Le is csaptam hát két akciós jegyre, és meg is vettem: ennek megfelelően 2012. április 9.-én délután 15:40-kor indul a gépünk Auckland-ből és 17:00-kor száll le Christchurch-ben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése